Informacje ogólne:
- W przedszkolu działa 10 oddziałów.
- Liczba dzieci w przedszkolu: 250
- W oddziałach pracuje 21 nauczycieli.
- W czynnościach opiekuńczych pomagają nauczycielom asystentki.
- Organizacją i przygotowaniem posiłków zajmują się intendentka, szef kuchni, kucharz oraz 3 pomoce kuchenne.
- Godziny pracy przedszkola: 6:00 – 17:00.
- Dzieci odbierane są wyłącznie przez osoby upoważnione – rodziców lub opiekunów prawnych. W celu upoważnienia do odbioru dziecka przez inną osobę należy wypełnić i przedstawić w przedszkolu formularz upoważnienia.
- Przedszkole dysponuje 10 salami do pracy z dziećmi, łazienką i szatnią przy każdej sali, salą sportową, kuchnią z zapleczem oraz placem zabaw.
- Nad całością pracy naszego przedszkola czuwa Pani Dyrektor – mgr Elżbieta Przybylak.
Posiłki:
- W przedszkolu podawane są 3 posiłki dziennie: I śniadanie, II śniadanie, obiad.
- Aktualny tygodniowy jadłospis jest wywieszany na tablicy ogłoszeń oraz stronie internetowej
- Koszty miesięczne korzystania dziecka z przedszkola składają się z opłaty za pobyt dziecka w przedszkolu (ustalonej przez Miasto) i opłaty za żywienie.
Priorytety pedagogiczne przedszkola:
- Podstawa Programowa
- Praca Metodą Projektów.
- Kształtowanie u dzieci postaw badawczych, chęci eksperymentowania.
- Naturalna nauka czytania na bazie doświadczeń Ireny Majchrzak.
- Przybliżanie dzieciom książki.
- Bezpieczeństwo emocjonalne dzieci.
- Wdrażanie do samodzielności.
- Wprowadzanie w świat wartości rodzinnych i społecznych.
- Współpraca z rodzicami. Uczestniczenie w życiu środowiska.
Temat planu rocznego w roku szkolnym 2024/2025: “…”
Opłaty i numery kont
- Od godz. 8.00 do godz. 13.00 pobyt jest bezpłatny.
- Od godz. 6.00 do godz. 8.00 i od godz. 13.00 do godz. 17.00 – 1,30 zł za każdą rozpoczętą godzinę
- Opłata za pełny dzień żywieniowy – 12 zł.
- Wyżej wymienione opłaty są wnoszone z dołu i tylko za dni, w których dziecko przebywało w przedszkolu.
- Przewidziano ulgi dla rodzin mających trudniejszą sytuację materialną (zasiłek rodzinny i zasiłek pielęgnacyjny, rodziny wielodzietne oraz za każde drugie dziecko uczęszczające do naszego przedszkola).
Należności za korzystanie z usług przedszkola należy wpłacać na konta indywidualne.
Najważniejsze stałe imprezy w naszym przedszkolu:
- Pasowanie na przedszkolaka
- Mikołaj w przedszkolu
- Wigilia przedszkolna, jasełka, spotkanie z Gwiazdorem
- Bal karnawałowy
- Dzień Babci i Dziadka
- Zajączek w przedszkolu
- Dni Rodziny – Festyn Rodzinny
- Dzień Dziecka – teatrzyk w wykonaniu rodziców z cyklu „Rodzice – dzieciom”
- Pożegnanie starszaków
- Koncerty muzyczne, które odbywają się w przedszkolu cyklicznie raz w miesiącu
„Prowadź dzieci na łąkę, na pole, do ogrodu, lasu, na wzgórze, do oracza (…). Godzina takiej przechadzki więcej małe dzieci rozwinie, wykształci i nauczy niż cały elementarz ze swym oschłym bogactwem”.
Ewaryst Estkowski: Wybór pism pedagogicznych W: S. Wołoszyn. Źródła do dziejów wychowania i myśli pedagogicznej, Tom II, PWN, Warszawa 1965, s.418.
Misja przedszkola:
Misja czyli główna idea, przesłanie (PO CO istniejemy). Powinna być świadectwem tożsamości, określać podstawowe wartości.
Misja wyznacza kierunek działania placówki, koncepcję, jej rolę i sens działania. Jest to też wyraz aspiracji, dążeń w codziennej pracy. Jej istotą jest więc skoncentrowanie się na tym co jest ważne i istotne w działalności przedszkola. Wyznaczenie misji jest jednym z etapów planowania strategicznego.
Nasze przedszkole „Koraliki” położone na obrzeżu miasta,
wśród zieleni – ogromnego ogrodu, blisko parków i lasku,
sprzyja bezpośredniemu poznaniu przyrody najbliższego otoczenia,
prowadzenia dziecięcych obserwacji i działań, by później także nauczyć się ją chronić.
Nasi przedszkolacy poznają społeczność lokalną,
pielęgnują tradycje oraz otaczające dziedzictwo kulturowe.
Wykorzystując zasoby otoczenia promujemy zdrowy styl życia.
Założenia misji:
- dostosowana do specyfiki środowiska naturalnego, do wyzwań cywilizacyjnych,
- pielęgnuje wypracowane tradycje,
- zgodna z podstawą programową wychowania przedszkolnego,
- opiera się na posiadanych przez przedszkole zasobach:
- ludzkich (kwalifikacje nauczycieli, ich pasje i zainteresowania, uzdolnienia),
- materialnych (otoczenie, wyposażenie).
Absolwent naszego przedszkola:
- ciekawy świata, otwarty na zmiany, na innych ludzi,
- twórczy, samodzielny, z inicjatywą,
- przygotowany do dobrej komunikacji społecznej,
- zainteresowany środowiskiem lokalnym, swoją „małą Ojczyzną”, zdrowym stylem życia,
- dojrzały do podjęcia obowiązków na kolejnym etapie edukacji.
Sposoby pracy z dzieckiem:
- wielostronne nauczanie-uczenie się,
- zróżnicowana organizacja pracy na zajęciach wychowawczo-dydaktycznych,
- dobór środków tradycyjnych i multimedialnych umożliwiających zdobycie wiedzy, umiejętności, postaw i budzenie przeżyć.